Ovogodišnjom temom Renovabis ukazuje na temeljnu zadaću koja se za kršćanina podrazumijeva: širiti vjeru putem medija. Tema dotiče i Crkvu kao objekt medijskog djelovanja, o čemu se sve više izvještava. Kongres želi osvjetliti taj često napeti odnos u društvu.
„Crkva – mediji – javno mnijenje“ tema je 18. međunarodnog kongresa Renovabisa, koji se od 3. do 5. rujna održava u Freisingu u Njemačkoj. Među 350 sudionika iz trideset zemalja jugoistočne Europe je i mr. Ksenija Abramović, direktorica Laudata.
Abramović je 4. rujna bila među predavačima predstavljajući koncept Laudato televizije (LTV) – obiteljske televizije s kršćanskim vrednotama. Ovogodišnjom temom Renovabis ukazuje na temeljnu zadaću koja se za kršćanina podrazumijeva: širiti vjeru putem medija. Tema dotiče i Crkvu kao objekt medijskog djelovanja, o čemu se sve više izvještava. Kongres želi osvjetliti taj često napeti odnos u društvu.
Misija Laudato televizije
Pod motom 'Istinito, lijepo, dobro', LTV želi emitirati vijesti iz života Crkve tumačeći znakove vremena u svjetlu evanđelja i nauka Katoličke Crkve. Izazovi sadašnjeg vremena su potrošačko društvo, život bez posla i življenje bez žrtve, novac kao prioritet, lažne slike, loš utjecaj medija, moralna i obiteljska kriza, socijalno otuđenje, upozorila je Abramović. Tome nasuprot, LTV želi promovirati zajedništo, ohrabrenje i dati novu nadu. U programu su predviđene sve generacije obitelji, od mladih do starih, propitivanje djelovanja političkih stranaka i temeljnih vrijednosti, poput ljubavi prema domovini, u svjetlu vjere koja promiče općeljudske vrednote za dobro čovjeka, bez obzira na svjetonazor. Uloga LTV-a je promicati pozitivne vrijednosti: iskrenost, rad, obitelj, brak, služenje Bogu, nasuprot laži, rastavi, životu bez odgovornosti.
LTV želi ohrabrivati gledatelje na solidarnost, ljubav prema Bogu, Crkvi i ljudima uopće. Ciljevi programskog sadržaja su educirati mlade, ohrabriti 'next generaciju', oživljavati vjeru, podržavati stare, bolesne i nemoćne, rekla je Abramović, istaknuvši da sve to želi biti predstavljeno na suvremen, jasan i zanimljiv način, kroz ponudu tekućih tema iz javnog života i društva na globalnoj razini. Pristup LTV-a kao edukativne televizije i sa zabavnim, kvalitetno odabranim programom je sistematičan, objektivan i profesionalan. Abramović je predstavila i razne televizijske forme koji bi to ostvarile.
Mediji – važan partner Crkve
Renovabis jako vrednuje medijski rad u Crkvi. Biskup Gebhard Fürst, predsjednik Vijeća za medije Njemačke biskupske konferencije, u pozdravnoj riječi na otvaranju Kongresa rekao je da je zadaća Crkve ispuniti medije životom koji objavljuje ponudu vjere. Kršćani ne bi smjeli biti izvan toga, nego vrlo aktivni u zauzimanju koje medije promatra kao važnog društvenog i crkvenog partnera kojeg na Istoku i Zapadu treba ojačati.
Podrška više od 850 projekata
Niz godina Renovabis podržava medijske projekte u istočnoj Europi: novinarske natječaje, programe razmjene i obrazovanja, stručnog osposobljavanja novinara, medijske škole. Renovabis podržava više od 850 projekata u iznosu preko šesnaest milijuna eura. Mnogi priojekti među tima ojačali su u javnosti glas Crkve čije su ustanove u komunizmu bile zabranjene i ograničene u djelovanju. Renovabis je dobrotvorna njemačka organizacija Katoličke Crkve, utemeljena 1993. g. Njene prve korake poduzela je Njemačka biskupska konferencija, a prema široj javnosti nastavio Središnji odbor njemačkih katolika. Renovabis jača Crkvu u srednjoj, istočnoj i jugoistočnoj Europi podupirući pastoralne, društvene i socijalne projekte u bivšim komunističkim zemljama, kao izraz solidarnosti njemačkih katolika s ljudima u srednjoj i istočnoj Europi.