Na otvorenju izložbe govorio je profesor na Filozofskom fakultetu dr. Franko Ćorić koji je istaknuo kako je Antolčić talentiran mladi umjetnik koji je na izvrstan način u grafičkom izričaju spojio teme križnog puta i pobačaja.
Matko Antolčić svojom je diplomskom izložbom „XIV“ otvorenom u utorak, 24. rujna, u galeriji „Laudato Corde“ u Zagrebu sigurnim korakom zakoračio u svijet umjetnosti i to kršćanskog svjetonazora.
„Zahvalio bih se direktorici galerije Kseniji Abramović na ovom predivnom prostoru i izložbi te svojoj mentorici profesorici Mirjani Vodopija koja me kroz pet godina studija vodila“, istaknuo je mladi hrvatski akademski umjetnik.
Nadodao je kako se mnogi mladi umjetnici bore za dio zida u nekoj galeriji, a on sam je dobio cijelu galeriju.
„Jako sam zadovoljan izložbom i cjelokupan trud se isplatio“, istaknuo je Antolčić.
Na otvorenju izložbe govorio je profesor na Filozofskom fakultetu dr. Franko Ćorić koji je istaknuo kako je Antolčić talentiran mladi umjetnik koji je na izvrstan način u grafičkom izričaju spojio teme križnog puta i pobačaja.
„Likovni govor je tradicionalan i asketski, duboko promišljen i domišljen. Potrebno je posvijestiti da ono što se doima crtom ili plohom na papiru uistinu je plod zahtjevnog rada u grafičkoj tehnici. Na svakoj grafici određeni dio ima asocijativnu ili smislenu vezu s postajom križnog puta, pa stoga i vizualno naglašen. Trinaest ličnosti iz Matkovog života poziralo je za fotografije koje je on transponirao u grafički rječnik“, ustvrdio je dr. Ćorić.
Da je galerija Laudato Corde posebno sretna što može predstaviti rad Matka Antolčića, poručila je direktorica galerije Ksenija Abramović naglasivši kako galerija promiče radove umjetnika kršćanskog nadahnuća te je izrazila uvjerenje kako u modernoj umjetnosti ima prostora za takvo nadahnuće.
„Matko Antolčić je po motivima i tehnici evidentno suvremen. On istražuje svijet oko sebe i dokumentira ljude koje poznaje, čime se uklapa u aktualne umjetničke trendove. Istovremeno već sam naslov ciklusa „XIV“ govori da umjetnik govori na svoj način o velikoj katoličkoj temi Križnoga puta. Na taj način umjetnik, duboko smo uvjereni, uspijeva reći nešto originalno o egzistencijalnim problemima mladih, a opet to postavlja u vizuru vječnosti“, naglasila je direktorica Abramović.
Izložbu je otvorila profesorica na Akademiji likovnih umjetnosti Mirjana Vodopija koja je izrazila radost zbog uspješne izložbe Matka Antolčića.
Osjećajući grčevitu borbu za život kojom smo okruženi posljednje vrijeme, pogotovo kada se kao vjernici zalažemo za zaštitu prava na rođenje svakog začetog djeteta, Matko je odlučio toj nakani dati svoj doprinos diplomskom izložbom. Rimskim brojem XIV obilježena je nerođena osoba koja predstavlja glavni lik ovoga rada. Ona je izmišljena, to je osoba koja je izgubila mogućnost upoznavanja ovoga svijeta. No, ipak je živa i nalazi se na kraju niza od 13 stvarnih odraslih osoba iz umjetnikova života.
Da se te osobe nisu rodile, Matko kaže da bi bio zakinut na svome životnom putu. To znači da svakim ubojstvom začetog nerođenog djeteta zakidamo svijet za jednu novu i neponovljivu osobnost i obogaćenje! Broj 14 asocira i na postaje križnoga puta kojim svatko od nas prolazi, a nerođeni su na njemu raspeti i prije nego ugledaju svjetlo dana. Zato se sažetak izložbe može izreći riječima: Ovo je križni put nerođenog djeteta.
Program otvorenja izložbe vodila je Tanja Popec, a u glazbenom dijelu programa nastupile su violinistice Ivana Rački i Dunja Bontek.
Izložba „XIV“ Matka Antolčića može se razgledati do 22. listopada 2013. u galeriji “Laudato Corde“ u Kvaternik Plazi, Zagreb.