Bratovština Marijanski zavjet za Domovinu je neprofitna udruga nastala 2015. godine na inicijativu mladih i branitelja-veterana Domovinskog rata sa željom da Bratovština i njeni članovi budu inicijatori promjena i stvaratelji novih zajedničkih vrijednosti u kršćanskom duhu.
Kako je krenula sama ideja projekta?
Ideja projekta je krenula iz dva smjera, prvi smjer je kao što znate Marijanski zavjet za Domovinu. Hodočašće koje se vodi kao Nacionalni projekt, traje 75 dana, koje ide kroz cijelu Hrvatsku, KROZ sva Marijanska svetišta. Hodočašće je u tijeku, započelo je 11.-og lipnja. Od mnogih ljudi na tom putu smo slušali njihove probleme kroz priču, a to njihovi problemi su se sveli da od samih čuda, rukotvorina i svih ostalih koji su za nas po našoj laičkoj procjeni vrlo vrijedni. Nemaju, nisu imali plasman za svoje proizvode, nisu u pisanju Europskih projekata, ne poznaju tu temu, niti rade samoodrživost, za razliku od naše Udruge. Koja je prvenstveno i osnovana, princip samoodrživosti je pisanje Europskih projekata. Drugi smjer su sami umjetnici, koji su od početka Marijanskog zavjeta, izrazili želju da da bi održali likovnu koloniju. Na koji način bi pomogli samoj Udruzi, jer su sve slike i djela ostavljali Udruzi, ali su izrazili želju da bi preko te platforme kroz katoličku udrugu pokušali plasirati svoje proizvode i samim tim razlozima, bili smo potaknuti da pokrenemo web platformu. Koja je ozbiljan projekt web platforma www.crobuy.hr, ali smo morali ispuniti preduvjete, a to je osnivanje same firme MZD d.o.o. koja je u stopostotnom vlasništvu same Udruge. Tako da su mnogi korisnici te web platforme, naši partneri u poslu su to prepoznali kao dodatnu garanciju da će to biti uspješno. To su dva razloga zbog kojih smo osnovali i krenuli u tu priču osnivanja web platforme crobuy.hr
Kako se snalazite u vodama društvenog poduzetništva i kako je tekla sama tranformacija u društveno poduzeće?
Kao što smo rekli dosad, bili smo prisiljeni da osnujemo i uđemo u realnu Arenu osnovali smo firmu MZD d.o.o. gdje je na samoj toj firmi cijela web platforma.
U realnom sektoru se snalazimo vrlo jednostavno, navikli smo dosad i poznajući cijelu našu situaciju na tržištu, znali smo da ćemo doprijeti do onih ljudi koje zanimaju takve stvari i na taj način smo radili Google oglašavanje, gdje imamo super ponudu od Googlea u iznosu od 10 000 $, za mjesečno oglašavanje, tako da smo dopiremo po čitavom svijetu.
Po narudžbama ono što se tiče samih korisnika, naših poslovnih partnera tu pokušavamo ljude naviknuti da bez pravne osobnosti ne mogu ni izlaziti, moraju imati pravnu osobnost: Opg, Obrt ili Firmu, preko koje mogu fakturirati, proizvode koje smo mi objavili na našoj web platformi i prodali.
Koji su Vam najveći izazovi pri provedbi projekta?
Izazova je puno, jedan od najvažnijih da dokažemo, ne sami sebi, nego ljudima, našim partnerima da se kroz takvu platformu, može kao ,,besplatan prozor"-marketinški doprijeti do svojih kupaca, gdje stvaramo slobodu ljudima da oni mogu osim preko naše web platforme, nudimo njihove kontakte gdje mogu direktno kupovati od njih njihove proizvode.
To je jedan od glavnih izazova. Drugi da dobiju dodatnu sigurnost, da se ipak kroz ove radionice koju održavamo cjelogodišnje o edukaciji pisanja projekata, raznim događajima, posjetama, di pokušavamo ljude ohrabriti, da se ipak može, ne kažem da će se obogatiti, ali financijsku sigurnost i održivost da mogu ostvariti za svoje male obrte.
Kakav je odaziv te kako sudionici reagiraju na ideju društvenog poduzetništva?
Evo kao što smo već spomenuli prisutni smo na čitavom svijetu, od Amerike do Australije, pokušavamo naše male proizvođače, koji su dugi niz godina s nama, ohrabriti.
Koliko je javnost upoznata s konceptom društvenog poduzetništva u Hrvatskoj?
Javnost je vrlo malo upoznata, upoznata je našim društvenim mrežama, nažalost, što se tiče samih Ministarstava koji bi trebali to forsirati/podržati. Mi smo razočarani, možemo navesti jedan primjer, gdje smo dobili jedan Projekt za društveno poduzetništvo, pa smo zbog mojih zdravstvenih problema, morali odustati. Na kraju je to završilo, da dio sredstava koja su uložena, u plaće ljudima, i dan danas vraćamo. Treba ostati uporan i motiviran, mislim da je ovo jedan jedini način da mi kroz ovakvu platformu , možemo i drugima pokazati primjer da mogu samostalno predstavljati svoje proizvode. Na sreću danas je velika moć oglašavanja, telekomunikacija tako da se može itekako doprijeti do svojih kupaca.
Kakvi su planovi po završetku provedbe projekta?
Planovi kao provedba projekta, nadamo se da neće nikad završiti, jer naša provedba je da pomognemo sebi i našim poslovnim partnerima. Da postanemo jedna nova zajednica da na taj način funkcioniramo, takva je i raspoloživa atmosfera. Mislimo da neće nikad ni završiti, on će jednostavno trajati i trajati. Već iz ovog dokazanog dugogodišnjeg iskustva možemo reći da svi oko nas su zadovoljni s ovim što mi radimo, a nama je to motivirajuće. Pokušat ćemo i pokušavamo, nažalost, u suradnji sa zapošljavanjem na toj web platformi od države nemamo baš nekakav suport. Oni projekti koji su otvoreni gdje stvarno ispunjavamo sve uvjete, ne možemo aplicirati. Zašto je to tako, ne znam, to bi trebalo pitati neke druge subjekte.